Γραμματική Ε΄ – Στ΄ Δημοτικού

Γραμματική Ε΄ – Στ΄ Δημοτικού: Στόχος του εγχειριδίου Γραμματικής Ε΄ – Στ΄ Δημοτικού, είναι να οδηγήσει με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη τους μικρούς μαθητές στη συνειδητοποίηση του συστηματικού χαρακτήρα της γλώσσας. Η ηλικία των μαθητών, από τη μία πλευρά, και η φύση του βιβλίου αυτού ως εγχειριδίου αναφοράς (σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών), από την άλλη, κατεύθυναν σε μεγάλο βαθμό τις επιλογές μας.

Σκοπός μας, λοιπόν, είναι να προσφέρουμε στους μαθητές και τους δασκάλους ένα ευσύνοπτο, εύχρηστο και μεθοδικό διδακτικό εργαλείο. Τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά του βιβλίου Γραμματική Ε και Στ Δημοτικού υπαγόρευσαν κάποιες απαραίτητες απλοποιήσεις αλλά και ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις στο περιεχόμενο του εγχειριδίου τόσο από τις σύγχρονες γλωσσολογικές μελέτες για την ελληνική γλώσσα (που απευθύνονται σε ειδικούς) όσο και από τις παραδοσιακές γραμματικές.

Έτσι, για πρώτη φορά εισάγονται σε τέτοιο εγχειρίδιο κεφάλαια για την Πραγματολογία / γλωσσική χρήση, τη Σύνταξη και τη Σημασιολογία. Στο σύνολό της, η Γραμματική Ε και Στ Δημοτικού ακολουθεί τις αρχές της σύγχρονης ανάλυσης της γλώσσας. Δίνει προτεραιότητα στη μελέτη του προφορικού λόγου και στη χρήση της γλώσσας ως εργαλείου σκέψης και επικοινωνίας. Έτσι, τονίζεται ο δημιουργικός χαρακτήρας της γλώσσας, η οποία προσφέρει στον ομιλητή τη δυνατότητα να εκφράσει το μήνυμά του με εναλλακτικούς τρόπους, γλωσσικά συναφείς αλλά και επικοινωνιακά διακριτούς.

Στο πλαίσιο αυτό, στόχος του εγχειριδίου είναι να εξοικειωθεί ο μικρός μαθητής με φαινόμενα πολυτυπίας όλα τα επίπεδα λόγου (π.χ. διαφορετικούς τρόπους έκφρασης των ίδιων λεκτικών πράξεων, πολυτυπία στις μορφολογικές καταλήξεις των κλιτών μερών του λόγου, διαφορετικούς τρόπους γραμματικής απόδοσης των ίδιων συντακτικών λειτουργιών και διαφορετικά επίπεδα ύφους ανάλογα με την επικοινωνιακή περίσταση). Το βιβλίο αυτό χωρίζεται σε πέντε μέρη (α. Πραγματολογία, β. Φωνητική – Φωνολογία, γ. Κλιτική μορφολογία, δ. Σύνταξη, ε. Σημασιολογία – Σύνθεση – Παραγωγική μορφολογία), τα οποία έχουν ως αφετηρία τα αντίστοιχα επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης.

Γραμματική Ε΄ – Στ΄ Δημοτικού

ΒΙΒΛΙΑ Ε ΤΑΞΗΣΒΙΒΛΙΑ ΣΤ ΤΑΞΗΣΒΙΒΛΙΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΒΙΒΛΙΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΓλώσσα Ε΄ ΔημοτικούΓΛΩΣΣΑ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΓραμματικήΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΓραμματική Ε΄ ΔημοτικούΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΓραμματική Στ΄ ΔημοτικούΕ΄ ΔημοτικούΣτ΄ ΔημοτικούΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ Ε ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ