Ιστορία Γ΄ Δημοτικού – Τετράδιο Εργασιών: Το βιβλίο που κρατάς στα χέρια σου θα σε ταξιδέψει χιλιάδες χρόνια πριν, τότε που οι αρχαίοι Ελληνες έφτιαχναν με τη φαντασία τους χιλιάδες μύθους που περνούσαν από χείλη σε χείλη, από παππούδες και γιαγιάδες στα εγγόνια, σαν παραμύθια. Τους μύθους αυτούς οι ποιητές τους έκαναν ποιήματα, οι ζωγράφοι ζωγραφιές και οι γλύπτες αγάλματα.
Τους πιο όμορφους από αυτούς θα τους βρεις σε τούτο το βιβλίο. Αν διαβάσεις λοιπόν με προσοχή τα κείμενα και παρατηρήσεις τις εικόνες του, θα βρεις ότι μέσα στους μύθους κρύβονται μεγάλες αλήθειες που τις πιστεύουμε μέχρι και σήμερα.
Με συντροφιά αυτό το βιβλίο, θα περάσεις από το χώρο της Μυθολογίας στο χώρο της Ιστορίας. Θα μάθεις δηλαδή για τους πρώτους ανθρώπους που ζήσανε, δημιουργήσανε, δουλέψανε και παίξανε στην ελληνική γη, πριν από πολλά-πολλά χρόνια. Το βιβλίο αυτό συνοδεύεται κι από ένα τετράδιο εργασιών.
Η ανάπτυξη, η επιλογή και η αξιοποίηση των κειμένων (εισαγωγικών και συνοδευτικών – παραθεμάτων) και των εικόνων στο βιβλίο του μαθητή έγιναν με βάση την εγκυρότητα των πηγών, το σκοπό και τις ιδιαιτερότητες του μαθήματος (να απολαύσουν και να χαρούν την ομορφιά των μύθων, να γίνει ομαλά η μετάβαση από το μύθο στην ιστορία), τις προδιαγραφές και τη σχετική βιβλιογραφία για σχολικά κείμενα, κατανοητά, αναγνώσιμα, ελκυστικά και τη διδακτική απαίτηση για χρήση πηγών στο μάθημα της Ιστορίας. Τα παραθέματα είναι κείμενα που σχετίζονται με το γνωστικό αντικείμενο του βιβλίου και λειτουργούν κατά κάποιο τρόπο ως ιστορικές πηγές.
Όπου η μετάφραση της αρχαίας πηγής κρίθηκε ότι είναι δύσκολη για τα παιδιά της Γ΄ τάξης, προτιμήθηκε η διασκευή της. Σε αρκετές περιπτώσεις επιλέχτηκαν παραθέματα από κείμενα της παιδικής λογοτεχνίας με ιστορικό περιεχόμενο, γιατί με την αφηγηματική ανασύνθεση ιστορικά ηλεγμένων πληροφοριών, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να προσεγγίσουν βιωματικά παλιότερες εποχές, αλλά και να ανακεφαλαιώσουν τις ιστορικές γνώσεις τους. Ωστόσο, θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι τα κείμενα αυτά δεν αποτελούν ιστορικές πηγές. Η αρίθμηση των πηγών (κειμένων και εικόνων) είναι ενιαία κατά μάθημα.