Λογοτεχνία Γ Λυκείου: Γιατί διαβάζουμε λογοτεχνικά κείμενα; Γιατί αυτό μας χρειάζεται; Γιατί μας αρέσει, ενώ δεν φαίνεται να έχει καμιά πρακτική χρησιμότητα; Γιατί τα διδασκόμαστε στο σχολείο;
Στη γνώση μας για τον άνθρωπο, τον κόσμο και την ιστορία θέλουμε να πιστεύουμε ότι μας οδηγεί η επιστήμη. Αυτό είναι αλήθεια, στον βαθμό που αποδεχόμαστε τη γνώση ως κάτι που εξηγεί αντικειμενικά τον κόσμο. Αλλά ακόμη και αν αυτό ήταν απολύτως δυνατό, η ανθρώπινη ιστορία έχει δείξει πως οι άνθρωποι δεν αρκούνται σε εξηγήσεις. Χρειάζονται και σημασίες.
- Λογοτεχνία Βιβλίο
- Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
- Νεοελληνική Λογοτεχνία
- Νεοελληνική Λογοτεχνία Λύσεις
- Βοήθημα Λύσεις Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
- Κείμενα Λογοτεχνίας Λυσάρι
- Βοήθημα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας κατεύθυνσης
Ζουν σ’ έναν κόσμο μέσα στον οποίο τα πράγματα δεν είναι μόνο αυτά που είναι, αλλά είναι επίσης και αυτά που σημαίνουν. Τις σημασίες τις προσδίδουμε εμείς οι άνθρωποι στα πράγματα, για να επικοινωνούμε μέσα από αυτά. Οι χώροι που παράγουν σημασίες είναι πολλοί. Ανάμεσά τους, η φιλοσοφία, οι ιδεολογίες, οι παραδόσεις, αλλά και οι «κυρίαρχοι» κάθε φορά «λόγοι», όπως ονομάζουμε τους λόγους εκείνους, τους διαφορετικούς σε κάθε ιστορική στιγμή και σε κάθε κοινωνικο-πολιτισμικό πλαίσιο, που έχουν μεγάλη διάδοση και επιρροή.
Εκπαιδευτικά βίντεο με λύσεις
Οι χώροι αυτοί, καθένας με τη δική του γλώσσα αλλά και με διαφορετικούς σκοπούς, υπερασπίζονται την εγκυρότητα των σημασιών τις οποίες αποδίδουν στην πραγματικότητα· πολλές φορές, όμως, τις αφήνουν ανοιχτές στον διάλογο