Ιστορία Γ΄ Δημοτικού: Το βιβλίο Ιστορίας Γ΄ Δημοτικού που κρατάς στα χέρια σου θα σε ταξιδέψει χιλιάδες χρόνια πριν, τότε που οι αρχαίοι Έλληνες έφτιαχναν με τη φαντασία τους χιλιάδες μύθους που περνούσαν από χείλη σε χείλη, από παππούδες και γιαγιάδες στα εγγόνια, σαν παραμύθια.
Τους μύθους αυτούς οι ποιητές τους έκαναν ποιήματα, οι ζωγράφοι ζωγραφιές και οι γλύπτες αγάλματα. Τους πιο όμορφους από αυτούς θα τους βρεις σε τούτο το βιβλίο.
Εκπαιδευτικά Βίντεο (Playlist)
Το βιβλίο Ιστορίας Γ΄ Δημοτικού – Βιβλίο Μαθητή αυτό συνοδεύεται κι από ένα τετράδιο εργασιών. Με την Ιστορία Γ΄ Δημοτικού οι μαθητές επιδιώκεται να: Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για την ελληνική μυθολογία και τις επιβιώσεις της στη γλώσσα, τη λογοτεχνία, την τέχνη.
Να έλθουν σε επαφή με την πολιτιστική τους κληρονομιά. Να κάνουν συσχετίσεις και να προβαίνουν σε απλές γενικεύσεις. Να προβληματιστούν για τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον και τον αγώνα του για την πρόοδο.
Η ανάπτυξη, η επιλογή και η αξιοποίηση των κειμένων (εισαγωγικών και συνοδευτικών – παραθεμάτων) και των εικόνων στο βιβλίο του μαθητή έγιναν με βάση την εγκυρότητα των πηγών, το σκοπό και τις ιδιαιτερότητες του μαθήματος (να απολαύσουν και να χαρούν την ομορφιά των μύθων, να γίνει ομαλά η μετάβαση από το μύθο στην ιστορία), τις προδιαγραφές και τη σχετική βιβλιογραφία για σχολικά κείμενα, κατανοητά, αναγνώσιμα, ελκυστικά και τη διδακτική απαίτηση για χρήση πηγών στο μάθημα της Ιστορίας. Τα παραθέματα είναι κείμενα που σχετίζονται με το γνωστικό αντικείμενο του βιβλίου και λειτουργούν κατά κάποιο τρόπο ως ιστορικές πηγές.
Όπου η μετάφραση της αρχαίας πηγής κρίθηκε ότι είναι δύσκολη για τα παιδιά της Γ΄ τάξης, προτιμήθηκε η διασκευή της. Σε αρκετές περιπτώσεις επιλέχτηκαν παραθέματα από κείμενα της παιδικής λογοτεχνίας με ιστορικό περιεχόμενο, γιατί με την αφηγηματική ανασύνθεση ιστορικά ηλεγμένων πληροφοριών, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να προσεγγίσουν βιωματικά παλιότερες εποχές, αλλά και να ανακεφαλαιώσουν τις ιστορικές γνώσεις τους. Ωστόσο, θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι τα κείμενα αυτά δεν αποτελούν ιστορικές πηγές. Η αρίθμηση των πηγών (κειμένων και εικόνων) είναι ενιαία κατά μάθημα.