Λύσεις Άλγεβρα μαθηματικά Α Γυμνασίου: Στο Δημοτικό σχολείο ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος της βασικής εκπαίδευσης. Στο Γυμνάσιο, θα στηριχτούμε στις γνώσεις που αποκτήσαμε μέχρι τώρα, θα τις αξιοποιήσουμε και θα προσπαθήσουμε να τις αναπτύξουμε και να τις διευρύνουμε.
Στην πορεία αυτή, ίσως διαπιστώσουμε ότι οι γνώσεις που διαθέτουμε δεν επαρκούν πάντα. Πρέπει, λοιπόν, να συμπληρωθούν κατάλληλα και μετά να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα, στο νέο προβληματισμό και τέλος στην καινούρια γνώση. Έτσι, με τη δική μας προσπάθεια και παράλληλα με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του καθηγητή μας, θα καταφέρουμε, όλοι μαζί μέσα στην τάξη, να αναπτύξουμε τις δυνατότητές μας, προσθέτοντας, όχι μόνο γνώσεις αλλά και νέους τρόπους να τις αποκτούμε.
Τα Μαθηματικά τα γνωρίζουμε ως ένα σχολικό μάθημα. Δεν πρέπει όμως να μείνουμε μόνο σ’ αυτό. Όσα περισσότερα Μαθηματικά ξέρουμε και χρησιμοποιούμε, τόσο καλύτερα ερμηνεύουμε τον κόσμο μας και τελικά τον κατανοούμε. Είναι ένας κώδικας απαραίτητος για την κατανόηση του κόσμου μας, που λειτουργεί όπως η “γλώσσα” προγραμματισμού στους υπολογιστές. Όσες περισσότερες “λέξεις” ξέρει κανείς από αυτή τη “γλώσσα”, δηλαδή τα Μαθηματικά, τόσο καλύτερα αξιοποιεί τις δυνατότητες του μυαλού του. Επίσης, τα Μαθηματικά δεν είναι απλά ένα εργαλείο για τη βελτίωση των ατομικών επιδόσεων, αλλά ένας βασικός μοχλός που βοηθάει την κοινωνική ανάπτυξη. Λύσεις Άλγεβρα μαθηματικά Α Γυμνασίου
Το βιβλίο αυτό φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα βήμα προς τις κατευθύνσεις αυτές. Είναι γραμμένο σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) για τα Μαθηματικά του Γυμνασίου, καθώς και τις συγκεκριμένες προδιαγραφές και οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Σημαντικό χαρακτηριστικό του βιβλίου αυτού είναι ότι η παρουσίαση της θεωρίας περιορίζεται συχνά, για να αφήσει στους μαθητές τη δυνατότητα να αναπτύξουν, με τη βοήθεια των καθηγητών τους, τη διαίσθηση, τη δοκιμή, την έρευνα και τέλος την αναγκαία σύνθεση.
Οι δραστηριότητες που προτείνονται και προηγούνται της θεωρίας, έχουν στόχο να υπάρξει ο προβληματισμός και η αναζήτηση που θα μας οδηγήσει στην ανάγκη να αναπτύξουμε την κατάλληλη θεωρία. Έτσι, γίνεται φανερό ότι η θεωρία είναι αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης αναζήτησης και όχι αυτοσκοπός. Οδηγός σ’ αυτό το βηματισμό θα είναι και πάλι ο συνάδελφος καθηγητής του Γυμνασίου, που χωρίς τη δική του ουσιαστική συμβολή τίποτα δεν ολοκληρώνεται.
Λύσεις Άλγεβρα μαθηματικά Α Γυμνασίου
ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Μέρος Α΄ Αριθμητική-Άλγεβρα, Κεφάλαιο 1, Οι φυσικοί αριθμοί
Μέρος Β΄ Γεωμετρία, Κεφάλαιο 1, Βασικές Γεωμετρικές έννοιες
Πηγή: Δουκάκης, Σ., & Σαράφης, Ι. (2014). Περιοδική έκδοση για τα Μαθηματικά Γυμνασίου, Τεύχος 1 (Έκδοση 1.0)
Μέρος Α΄, Αριθμητική – Άλγεβρα, Κεφάλαιο 2, Κλάσματα
Μέρος Α΄, Αριθμητική – Άλγεβρα, Κεφάλαιο 2, Δεκαδικοί Αριθμοί
Πηγή: Δουκάκης, Σ., & Σαράφης, Ι. (2014). Περιοδική έκδοση για τα Μαθηματικά Γυμνασίου, Τεύχος 2 (Έκδοση 2.0)
Μέρος Α΄, Αριθμητική – Άλγεβρα, Κεφάλαιο 4, Εξισώσεις και προβλήματα
Μέρος Α΄, Αριθμητική – Άλγεβρα, Κεφάλαιο 5, Ποσοστά
Δουκάκης, Σ., & Σαράφης, Ι. (2014). Περιοδική έκδοση για τα Μαθηματικά Γυμνασίου, Τεύχος 3, (Έκδοση 1.0)
Μέρος Β΄, Γεωμετρία, Κεφάλαιο 2, Συμμετρία
Μέρος Β΄, Γεωμετρία, Κεφάλαιο 3, Τρίγωνα – Παραλληλόγραμμα – Τραπέζια
Πηγή: Δουκάκης, Σ., & Σαράφης, Ι. (2015). Περιοδική έκδοση για τα Μαθηματικά Γυμνασίου, Τεύχος 4, (Έκδοση 1.0)
Μέρος Α΄, Άλγεβρα, Κεφάλαιο 7, Θετικοί και Αρνητικοί Αριθμοί
Πηγή: Δουκάκης, Σ., & Σαράφης, Ι. (2015). Περιοδική έκδοση για τα Μαθηματικά Γυμνασίου, Τεύχος 5, (Έκδοση 2.0)
Μέρος Α΄, Άλγεβρα, Κεφάλαιο 7, Θετικοί και Αρνητικοί Αριθμοί, Α.7.8. Δυνάμεις ρητών αριθμών με εκθέτη φυσικό, Α.7.9. Δυνάμεις ρητών αριθμών με εκθέτη ακέραιο
Πηγή: Δουκάκης, Σ., & Σαράφης, Ι. (2015). Περιοδική έκδοση για τα Μαθηματικά Γυμνασίου, Τεύχος 6, (Έκδοση 2.0)
- Προβλήματα ποσοστών (μεθοδολογία)
- Θέματα θεωρίας (επανάληψη)
- Τετράδιο επανάληψης
- Θέματα προαγωγικών εξετάσεων
Πηγή: Καραγιάννης Ι. (2015), Θέματα προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων Γυμνασίου σχολικού έτους 2013-2014
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ