Matheno.gr
Δωρεάν ψηφιακά σχολικά βοηθήματα, λυσάρια,

Ενότητα 1 – Στον δρόμο για το σχολείο

0

Ενότητα 1 – Στον δρόμο για το σχολείο: Ήρθε η ώρα να μπούμε σιγά σιγά στην πρώτη ενότητα του βιβλίου μας της Β Δημοτικού.

Εδώ θα μάθουμε:

  • Να περιμένουμε τη σειρά μας για να μιλήσουμε.
  • Να ακούμε με προσοχή όσα λένε οι συνομιλητές μας.
  • Να χωρίζουμε φωναχτά τις λέξεις σε συλλαβές.
  • Να ελέγχουμε τι έχουμε μάθει στο τέλος κάθε ενότητας.

Θα παρατηρήσουμε την εικόνα της σελ. 10 για ένα ολόκληρο λεπτό. Μετά, αφού κλείσουμε το βιβλίο, θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στις επόμενες ερωτήσεις.

Θα προσπαθήσουμε να επεξεργαστούμε την εικόνα όσο καλύτερα μπορούμε.

Ενότητα 1 – Στον δρόμο για το σχολείο

Στη συνέχεια θα μιλήσουμε για τα ρήματα που μας βοηθούν να εκφράσουμε τη γνώμη μας.

γνωμηΈπειτα, θα ασχοληθούμε με τις περιγραφές των προσώπων. Θα παίξουμε ένα παιχνίδι που θα μας βοηθήσει σ’ αυτό. Ο καθένας μας (και θα κάνω εγώ την αρχή) θα διαλέξει ένα πρόσωπο από την εικόνα και θα προσπαθήσει να το περιγράψει, όσο πιο καλά μπορεί, ώστε να μας δώσει να καταλάβουμε ποιο είναι. Αυτός που θα το βρει πρώτος θα συνεχίζει το παιχνίδι.

Κατόπιν θα παίξουμε και λίγο θέατρο! Σε ζευγάρια τα παιδιά θα προσπαθήσουν να παρουσιάσουν έναν φανταστικό διάλογο, επιλέγοντας δυο πρόσωπα από την εικόνα.
Αφού διαβάσουμε και τις πινακίδες που υπάρχουν στην εικόνα θα συνεχίσουμε με το κείμενο της σελ. 12. (Αυτό θα το έχουμε για ανάγνωση). Μέσα από το κείμενο θα θυμηθούμε ξανά τον συλλαβισμό και θα παίξουμε κι εμείς το παιχνίδι με τις λέξεις που μας δίνει η κουκουβάγια. Αν έχουμε χρόνο θα συνεχίσουμε και με δικές μας λέξεις.
Είναι μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για τις συλλαβές και να μάθουμε πώς λέγονται οι λέξεις ανάλογα με τον αριθμό των συλλαβών τους.
πηγή εικόνας:http://idefterastonaera.blogspot.gr/2015/09/1.html

Η παρουσίαση του μαθήματος

Δραστηριότητα – κουίζ με συλλαβές

Picture
(Κλικ για on-line άνοιγμα της δραστηριότητας)
Στον δρόμο για το σχολείο
2Σήμερα θα μπούμε στην υποενότητα 2 και 3Τα φύλλαΑν και το ποίημα είναι φθινοπωρινό, ο καιρός στην πόλη μας θυμίζει καλοκαίρι. Εμείς όμως, θα διαβάσουμε το ποίημα και θα αναγνωρίσουμε τα στοιχεία του (στροφές, στίχους, ομοιοκαταληξία…)τα φύλλα καλόΣτη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να «γίνουμε» φύλλα και θα ταξιδέψουμε με συντροφιά τη μουσική από το φθινόπωρο του Vivaldi. Για πού δεν ξέρω! Σίγουρα όμως θα γελάσουμε και θα το ευχαριστηθούμε!
τα φύλλα2

 Στον δρόμο για το σχολείο

3Στη συνέχεια θα μάθουμε ένα καινούργιο παιχνίδι. Λέγεται «Από το τέλος στην αρχή». Το παίζουν οι τέσσερις φίλοι καθώς πάνε στο σχολείο τους. Μιλήσαμε στην τάξη μας για τον συλλαβισμό (στην πρώτη λέγαμε τις συλλαβές παρεούλες) και είναι ευκαιρία τώρα να μάθουμε πώς συλλαβίζουμε λέξεις με δύο ίδια σύμφωνα, με δύο η περισσότερα διαφορετικά σύμφωνα, με δίψηφα φωνήεντα και με δίψηφα σύμφωνα.

συλλαβισμός

paramythi-dipla-symfona
κάνε κλικ στην εικόνα για να διαβάσεις ένα παραμύθι με πολλά διπλά σύμφωνα! πηγή: www.infokids.gr

Στο τετράδιο εργασιών θα συλλαβίσουμε λέξεις με δύο ίδια σύμφωνα που θα βρούμε στην  παρακάτω εικόνα

συλλαβισμός

συλλαβισμός2

Αφού κάνουμε και την άσκηση 1 στο τετράδιο εργασιών, θα συνεχίσουμε το παιχνίδι με δικές μας λέξεις!
Στον δρόμο για το σχολείο
4Σήμερα θα διαβάσουμε το ποίημα της Μάρως Λοΐζου, «Δε μ΄ακούς;».
Αποτέλεσμα εικόνας για Δε μ΄ακούς
Είναι ένα ποίημα που μας μιλάει για το φθινόπωρο και για όλα αυτά που φέρνει μαζί του.
Στον δρόμο για το σχολείο
5 Στο σημερινό μας μάθημα θα δούμε και θα διαβάσουμε πινακίδες, ταμπέλες και επιγραφές.
Θα συζητήσουμε για το τι δηλώνει η καθεμιά και θα προσπαθήσουμε να θυμηθούμε και να αναφέρουμε τι επιγραφές, πινακίδες ή ταμπέλες συναντάμε στον δρόμο για το σχολείο.

Η λέξεις πινακίδα, επιγραφή, ταμπέλα έχουν την ίδια περίπου σημασία. Είναι ευκαιρία να θυμηθούμε πάλι τις συνώνυμες λέξεις.

συνώνυμα

…και θα κάνουμε εξάσκηση στον πίνακα.

συνώνυμες ασκηση

Στο τέλος θα ασχοληθούμε με την άσκηση 2 στο τετράδιο εργασιών.

Στον δρόμο για το σχολείο

6
Ένας γνώριμος συγγραφέας, ο Τζιάνι Ροντάρι, θα μας μεταφέρει με το παραμύθι του «Το κυλιόμενο πεζοδρόμιο» σε έναν ξεχωριστό πλανήτη!
Σχετική εικόνα
Παρόλο που το μάθημά μας λέει ότι το κυλιόμενο πεζοδρόμιο είναι στον πλανήτη Μπεχ, είδαμε ότι υπήρχε στ’ αλήθεια το κυλιόμενο πεζοδρόμιο στο Παρίσι και μάλιστα το 1889.
Μια άλλη πληροφορία που βρήκα είναι ότι το 1900, στην έκθεση του Παρισιού, είχαν χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά κυλιόμενοι διάδρομοι, ενώ η ιδέα είχε πρωτοεμφανιστεί στο Σικάγο το 1893.

Αφού διαβάσουμε το παραμύθι, εγώ και τα παιδιά, θα εξηγήσουμε τις άγνωστες λέξεις που σίγουρα θα έχουμε.
Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε ερωτήσεις που θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε τι μας λέει το κείμενο.
Μετά θα ανοίξουμε τα πράσινα τετράδιά μας και θα εργαστούμε πάνω στην κατανόηση του μαθήματος συμπληρώνοντας σωστό η λάθος.
Αν έχουμε χρόνο, θα γράψουμε στο πράσινο τετράδιο τι θα κάναμε αν ήμασταν στον πλανήτη Μπεχ!

πλανήτης ΜπεχΗ παρουσίαση του μαθήματος 

7
Στην υποενότητα θα προσπαθήσουμε να βάλουμε τις συλλαβές των λέξεων στη σωστή σειρά, ώστε να μπορέσουμε να διαβάσουμε την πρόταση.
θα κάνουμε εξάσκηση και και στον πίνακα.μπερδεμένη συλλαβή
Κατόπιν θα περάσουμε στο Τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε τις ασκήσεις 3 και 4 (σελ. 9.)
Στον δρόμο για το σχολείο
Σήμερα θα δούμε και θα μιλήσουμε για τα μέσα μεταφοράς. Θα συζητήσουμε για τις εμπειρίες που έχουμε από αυτά και με ποιο μεταφορικό μέσο ονειρευόμαστε να ταξιδέψουμε στο μέλλον.
8η δραστηριότητα
Θα συνεχίσουμε με το ποίημα το Βασίλη Ρώτα, «Ο σιδηρόδρομος»
ο σιδηρόδρομοςΚατόπιν θα περάσουμε στο Τετράδιο εργασιών και θα κάνουμε την πρώτη μας αυτοαξιολόγηση! (σελ. 10)
Μπορεί να σας Αρέσουν

Αφήστε ένα σχόλιο

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Ακολουθήστε μας

Με ένα Like στην σελίδα μας θα μαθαίνετε τα νέα μας ...


This will close in 0 seconds