Matheno.gr
Δωρεάν ψηφιακά σχολικά βοηθήματα, λυσάρια,

Το σώμα μου – Νηπιαγωγείο

0

Το σώμα μου – Νηπιαγωγείο: Στο Νηπιαγωγείο  – Το σώμα μου  είναι ένα θέμα που το προσεγγίζουμε συνήθως με πίνακες αναφοράς, φύλλα εργασίας, τραγούδια σε συνδυασμό με χορό, ρυθμικά παιχνίδια, τόμπολες.

Το σώμα μου – Νηπιαγωγείο

Μια ιδέα για να στολίσουμε τα δακτυλάκια μας (μετά την ονομασία τους) είναι να κατασκευάσουμε δακτυλόκουκλες,

και να ακούσουμε το τραγούδι “Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια”:

Θεωρούμε όμως καμιά φορά δεδομένο ότι έχουν κατακτήσει τις έννοιες του χώρου:

Πόσος χώρος τους αναλογεί σε μη ιδανικές κτηριακά σχολικές τάξεις και πόσο βοηθάμε τα παιδιά να αναπτύξουν ψυχοκινητικές δεξιότητες; Μια καλή πρόταση (μια και η άνοιξη ευνοεί για ασκήσεις στο προαύλιο) αποτελεί ο οδηγός με δραστηριότητες ψυχοκινητικής και γνωστικής ανάπτυξης, ώστε να αποφύγουμε τη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου

Διαδραστικά Φύλλα Εργασίας – Τα μέρη του ανθρώπινου σώματος

Το σχήμα του σώματος είναι η εικόνα που έχουμε για το σώμα μας. Το παιδί πρέπει να γνωρίσει τα διάφορα μέρη του σώματός του, ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιεί τέλεια. Θα μπορέσει , έτσι, να συντονίσει καλύτερα τις κινήσεις του, να έχει καλύτερη ισορροπία και να αποφεύγει τις άσκοπες κινήσεις.

Προτεινόμενες ασκήσεις:

  • δείχνουμε και ονομάζουμε πάνω μας και πάνω στο παιδί το κεφάλι , τα μαλλιά, την μύτη , τα αυτιά και ότι άλλο βρίσκεται σε αυτό, και λέμε λίγα λόγια για το τι κάνει το κάθε ένα από αυτά
  • επαναλαμβάνουμε το ίδιο για τα άνω άκρα ( χέρι, ώμος, αγκώνας, καρπός, δάχτυλα ) ,τα κάτω άκρα ( πόδι, γόνατο, πέλμα, δάχτυλα )  και τον κορμό ( κοιλιά, πλάτη κτλ )
  • έπειτα δείχνουμε τα μέρη του σώματος σε μία κούκλα
  • καθόμαστε μπροστά από έναν καθρέφτη και ζητάμε από το παιδί να μας δείξει το χέρι, την πλάτη, τα μαλλιά κτλ\
  • ξεφυλλίζοντας ένα περιοδικό ή ένα άλμπουμ με φωτογραφίες δείχνουμε σε ανθρώπους που συναντάμε τα μέρη του σώματός τους
  • φτιάχνουμε παζλ με ανθρώπινες φιγούρες
  • φτιάχνουμε ένα ανθρωπάκι σε χαρτί στο ποίο θα λείπει κάτι πχ τα μάτια και το παιδί πρέπει να το βρει και να το συμπληρώσει
  • κλείνουμε τα μάτια του παιδιού με ένα μαντήλι και πρέπει κάθε φορά να λέει που τον ακουμπήσαμε με το μαγικό ραβδάκι μας
  • βρίσκουμε τα διπλά μέρη του σώματός μας ( πχ μάτια, αυτιά, γόνατα, χέρια κτλ)
  • τραγουδάμε το παιδικό τραγουδάκι ” χαρωπά τα δυό μου χέρια να χτυπώ ” , και κάνουμε τις ανάλογες κινήσεις
  • φτιάχνουμε ανθρωπάκια είτε με χαρτί και μαρκαδόρους είτε με πλαστελίνη
  • χρησιμοποιούμε ένα μαγικό ραβδάκι το οποίο πρέπει να αγγίξει το κατάλληλο σημείο για να περάσει πχ ο πονοκέφαλος, ο πονόδοντος κτλ

Πολύ ωραίο υλικό που βρήκαμε μετά από πρόταση του φίλου μας του Νίκου στο mikapanteleon.blogspot.com – kindykids.gr και στο emathima.gr

Μπορεί να σας Αρέσουν

Αφήστε ένα σχόλιο

Your email address will not be published.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Ακολουθήστε μας

Με ένα Like στην σελίδα μας θα μαθαίνετε τα νέα μας ...


This will close in 0 seconds