Το σώμα μου – Νηπιαγωγείο: Στο Νηπιαγωγείο – Το σώμα μου είναι ένα θέμα που το προσεγγίζουμε συνήθως με πίνακες αναφοράς, φύλλα εργασίας, τραγούδια σε συνδυασμό με χορό, ρυθμικά παιχνίδια, τόμπολες.
Το σώμα μου – Νηπιαγωγείο
Μια ιδέα για να στολίσουμε τα δακτυλάκια μας (μετά την ονομασία τους) είναι να κατασκευάσουμε δακτυλόκουκλες,
και να ακούσουμε το τραγούδι “Κεφάλι, ώμοι, γόνατα και πόδια”:
Θεωρούμε όμως καμιά φορά δεδομένο ότι έχουν κατακτήσει τις έννοιες του χώρου:
Πόσος χώρος τους αναλογεί σε μη ιδανικές κτηριακά σχολικές τάξεις και πόσο βοηθάμε τα παιδιά να αναπτύξουν ψυχοκινητικές δεξιότητες; Μια καλή πρόταση (μια και η άνοιξη ευνοεί για ασκήσεις στο προαύλιο) αποτελεί ο οδηγός με δραστηριότητες ψυχοκινητικής και γνωστικής ανάπτυξης, ώστε να αποφύγουμε τη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου…
Το σχήμα του σώματος είναι η εικόνα που έχουμε για το σώμα μας. Το παιδί πρέπει να γνωρίσει τα διάφορα μέρη του σώματός του, ώστε να μπορεί να το χρησιμοποιεί τέλεια. Θα μπορέσει , έτσι, να συντονίσει καλύτερα τις κινήσεις του, να έχει καλύτερη ισορροπία και να αποφεύγει τις άσκοπες κινήσεις.
Προτεινόμενες ασκήσεις:
- δείχνουμε και ονομάζουμε πάνω μας και πάνω στο παιδί το κεφάλι , τα μαλλιά, την μύτη , τα αυτιά και ότι άλλο βρίσκεται σε αυτό, και λέμε λίγα λόγια για το τι κάνει το κάθε ένα από αυτά
- επαναλαμβάνουμε το ίδιο για τα άνω άκρα ( χέρι, ώμος, αγκώνας, καρπός, δάχτυλα ) ,τα κάτω άκρα ( πόδι, γόνατο, πέλμα, δάχτυλα ) και τον κορμό ( κοιλιά, πλάτη κτλ )
- έπειτα δείχνουμε τα μέρη του σώματος σε μία κούκλα
- καθόμαστε μπροστά από έναν καθρέφτη και ζητάμε από το παιδί να μας δείξει το χέρι, την πλάτη, τα μαλλιά κτλ\
- ξεφυλλίζοντας ένα περιοδικό ή ένα άλμπουμ με φωτογραφίες δείχνουμε σε ανθρώπους που συναντάμε τα μέρη του σώματός τους
- φτιάχνουμε παζλ με ανθρώπινες φιγούρες
- φτιάχνουμε ένα ανθρωπάκι σε χαρτί στο ποίο θα λείπει κάτι πχ τα μάτια και το παιδί πρέπει να το βρει και να το συμπληρώσει
- κλείνουμε τα μάτια του παιδιού με ένα μαντήλι και πρέπει κάθε φορά να λέει που τον ακουμπήσαμε με το μαγικό ραβδάκι μας
- βρίσκουμε τα διπλά μέρη του σώματός μας ( πχ μάτια, αυτιά, γόνατα, χέρια κτλ)
- τραγουδάμε το παιδικό τραγουδάκι ” χαρωπά τα δυό μου χέρια να χτυπώ ” , και κάνουμε τις ανάλογες κινήσεις
- φτιάχνουμε ανθρωπάκια είτε με χαρτί και μαρκαδόρους είτε με πλαστελίνη
- χρησιμοποιούμε ένα μαγικό ραβδάκι το οποίο πρέπει να αγγίξει το κατάλληλο σημείο για να περάσει πχ ο πονοκέφαλος, ο πονόδοντος κτλ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Πολύ ωραίο υλικό που βρήκαμε μετά από πρόταση του φίλου μας του Νίκου στο mikapanteleon.blogspot.com – kindykids.gr και στο emathima.gr