Γεωγραφία Στ Δημοτικού Βοήθημα: Τη φετινή χρονιά η Γεωγραφία της Στ Δημοτικού θα μας ταξιδέψει στον «Πλανήτη Γη». Με αυτό το Βοήθημα μετά τις περσινές μας περιπλανήσεις στις ομορφιές της χώρας μας, το ταξίδι φέτος θα γίνει πιο μακρινό. Θα γνωρίσουμε τη Γη μας και τα άλλα ουράνια σώματα που τη συντροφεύουν στο απέραντο σύμπαν. Θα ταξιδέψουμε για να γνωρίσουμε πολλές και σημαντικές περιοχές του πλανήτη μας.
Θα γίνουμε ορειβάτες στις μεγαλύτερες οροσειρές, θα γνωρίσουμε απέραντες πεδιάδες, βαθιές λίμνες και μεγάλους ποταμούς, που συνδέθηκαν με πανάρχαιους πολιτισμούς και δίνουν πάντα τη ζωή στο πέρασμά τους. Θα διασχίσουμε τους ωκεανούς και τις θάλασσες, θα φθάσουμε στα πιο απομακρυσμένα νησιά, θα βρεθούμε στην έρημο, στις πολικές περιοχές και στα τροπικά δάση. Θα γνωρίσουμε τον τρόπο ζωής και άλλων κατοίκων του πλανήτη μας.
1. 1. Το σχήμα και οι κινήσεις της Γης
2. 2. Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης
3. 3. Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης
4. 4. Ο άξονας και η περιστροφή της Γης – Ημέρα και νύχτα
5. 5α. Η περιφορά της Γης – Οι εποχές
6. 5β. Η περιφορά της Γης – Οι εποχές
7. 6. Το ηλιακό μας σύστημα
8. 7. Η κατανομή των ηπείρων και των ωκεανών
9. 8. Ωκεανοί και θάλασσες
10. 9α. Ατμόσφαιρα
11. 9β. Ατμόσφαιρα
12. 10α. Οι κλιματικές ζώνες της Γης
13. 10β. Οι κλιματικές ζώνες της Γης
14. 11. Ζώνες βλάστησης
15. 12. Το ανάγλυφο της Γης
16. 13. Οι μεγάλες οροσειρές, οι μεγάλες πεδιάδες
17. 14. Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες της Γης
18. 15. Η σημασία του υδρογραφικού δικτύου στη ζωή των ανθρώπων
19. 16. Οι φυσικές καταστροφές και οι συνέπειές τους στη ζωή των ανθρώπων
20. 17. Οι ανθρώπινες δραστηριότητες ως παράγοντας μεταβολών στην επιφάνεια της Γης
21. 18. Η κατανομή του πληθυσμού στη Γη
22. 19. Γλώσσες και θρησκείες
23. 20α. Η ζωή στην έρημο
24. 20β. Η ζωή στην έρημο
25. 21α. Η ζωή στις πολικές περιοχές
26. 21β. Η ζωή στις πολικές περιοχές
27. 21γ. Η ζωή στις πολικές περιοχές
28. 22α. Η ζωή στα τροπικά δάση
29. 22β. Η ζωή στα τροπικά δάση
30. 22γ. Η ζωή στα τροπικά δάση
31. 23. Η ζωή στις εύκρατες περιοχές
32. 24. Η θέση της Ευρώπης
33. 25. Ο οριζόντιος διαμελισμός της Ευρώπης
34. 26α. Ο κατακόρυφος διαμελισμός της Ευρώπης
35. 26β. Ο κατακόρυφος διαμελισμός της Ευρώπης
36. 27α. Το κλίμα της Ευρώπης και οι ανθρώπινες δραστηριότητες
37. 27β. Το κλίμα της Ευρώπης και οι ανθρώπινες δραστηριότητες
38. 28α. Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης
39. 28β. Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης
40. 29. Οι κάτοικοι και τα κράτη της Ευρώπης
41. 30. Πολιτιστικά χαρακτηριστικά των λαών της Ευρώπης
42. 31. Αξιοθέατα, μνημεία και ιστορική συνέχεια των λαών της Ευρώπης
43. 32. Τομείς παραγωγής αγαθών και παροχής υπηρεσιών
44. 33. Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση
45. 34. Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ασίας
46. 35. Τα κράτη της Ασίας
47. 36. Οι κάτοικοι της Ασίας
48. 37. Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Αφρικής
49. 38. Οι κάτοικοι και τα κράτη της Αφρικής
50. 39. Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Βόρειας Αμερικής
51. 40. Οι κάτοικοι της Βόρειας Αμερικής
52. 41. Τα κράτη της Βόρειας Αμερικής
53. 42. Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
54. 43. Οι κάτοικοι και τα κράτη της Νότιας Αμερικής
55. 44. Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Ωκεανίας
56. 45. Οι κάτοικοι και τα κράτη της Ωκεανίας
Θα μάθουμε για τις θρησκείες, τις γλώσσες, τις παραδόσεις και τα κοινωνικά συστήματα που διαμορφώνουν τον πολιτισμό. Θα έρθουμε αντιμέτωποι με τα πιο σημαντικά προβλήματα που έχει προξενήσει στο φυσικό περιβάλλον ο σημερινός τεχνολογικός πολιτισμός και θα συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να αλλάξουμε τη στάση μας απέναντι στο μοναδικό μας «σπίτι», τη Γη.
Θα νιώσουμε υπεύθυνοι για τη διατήρηση του περιβάλλοντος μας, ώστε οι ενέργειες και οι δραστηριότητές μας — σημερινές και αυριανές — να καθοδηγούνται από τη σωστή χρήση των πόρων. Αυτό θα μας βοηθήσει να γίνουμε πιο ώριμοι και υπεύθυνοι πολίτες, ικανοί να παρεμβαίνουμε και να επηρεάζουμε θετικά τις παγκόσμιες εξελίξεις.